Ben Dost İle Dost Olmuşam - Yunus Emre Şiirleri









Merhaba ,

Yunus Emre'nin değerli ilahi ve şiir videolarını sizlerle paylaşmak istedim.İnanın o an bir derdiniz varsa ilaç gibi gelecektir.Lütfen dinleyin ruhunuzu dinlendirecektir.


Dinledikten sonra güzel düşüncelerinizi benimle paylaşırsanız çok mutlu olurum.





BEN DOST İLE DOST OLMUŞUM 

 Ben dost ile dost olmuşum,
 Kimseler dost olmaz bana. 
Münkirler bakıp gülüşür,
 Selâm dahi vermez bana. 
 Ben dost ile dost olayım, 
Canımı feda kılayım. 
Ölmezden evvel öleyim, 
Dünya bâki kalmaz bana. 
 Terk eyledim cümle işi,
 Hak yoluna kodum başı. 
Dost yüzünü göreliden, 
Sabr-ü karar olmaz bana. 
 Ben âşık-ı bîçâreyim, 
Baştan ayağa yareyim. 
Ben bir deli dîvâneyim, 
Akıl da yâr olmaz bana. 
 Aşk odu yaktı canımı, 
Kimseler bilmez halimi. 
Seçemem soldan sağımı,
 Garet-ü âr olmaz bana.
 Sanmanız beni deliyim, 
Dost bahçesi bülbülüyüm.
 Mevlâ'nın kemter kuluyum, 
Kimse bahâ vermez bana. 
 Ey bîçâre âşık kimden, 
Korkar senin canın acep? 
Korktuğun da dost olacak, 
Hayf ile kâr olmaz bana. 
 Bülbül oluban öterim, 
Dâyim oturup ağlarım. 
Dahi kime yalvarayım? 
Hemen derman sensin bana. 
 Bülbül oluban öterim, 
Dost bahçesinde biterim. 
Gül alırım, gül satarım, 
Bağ-u bağban olmaz bana. 
 Miskin Yunus nice diyem, 
Fâni cihanı terk edem. 
Yana yana Hakk'a gidem, 
Perde hicap olmaz bana. 

 Yunus Emre 




Aşkın Aldı Benden Beni Aşkın aldı benden beni Bana seni gerek seni Ben yanarım dün ü günü Bana seni gerek seni Ne varlığa sevinirim Ne yokluğa yerinirim Aşkın ile avunurum Bana seni gerek seni Aşkın aşıklar oldurur Aşk denizine daldırır Tecelli ile doldurur Bana seni gerek seni Aşkın şarabından içem Mecnun olup dağa düşem Sensin dünü gün endişem Bana seni gerek seni Sufilere sohbet gerek Ahilere ahret gerek Mecnunlara Leyla gerek Bana seni gerek seni Eğer beni öldüreler Külüm göğe savuralar Toprağım anda çağıra Bana seni gerek seni Cennet cennet dedikleri Birkaç köşkle birkaç huri İsteyene Ver anları Bana seni gerek seni Yunus'dürür benim adım Gün geçtikçe artar odum İki cihanda maksudum Bana seni gerek seni

You Might Also Like

2 yorum

  1. dinledim huzur oldum ardından iki yunus daha geldi onları da dinledim :)

    YanıtlaSil

Yorum attığınız için teşekkür ederim